• Foodie Links
  • Kookboek Reviews

Kookboek Reviews

Koken met Jamie Kook Met Jamie van Jamie Oliver

Mijn review

Waardering: 5 van 5 sterren

Ik was vergeten had ik dit nieuwe boek aangekocht, totdat mijn beste vriend van de universiteit onlangs bezocht en noemde het naar mij. En ze heeft gelijk - het is fantastisch. Als je ooit hebt gezien Jamie Oliver koken op een tv-show die je kent zijn stijl - authentiek, eenvoudig, rustiek, en vol van geweldige smaak. En dat is hoe dit boek is aangelegd. Misschien wel het meest te vertellen is dat zijn gedeelte van de gewenste keuken versnelling is alleen een pagina met een overzicht slechts 11 dingen. Maar zijn hoofdstukken over voeding de lijst tonnen nuttige informatie over producten, ingrediënten en technieken. En elk hoofdstuk bevat verrukkelijke recepten die zijn er zeker te behagen.

De Nieuwe Volle granen Kookboek: Terrific recepten met Farro, Quinoa, bruine rijst, gerst, en vele Ot De Nieuwe Volle granen Kookboek: Terrific recepten met Farro, Quinoa, bruine rijst, gerst, en vele Ot door Robin Asbell

Mijn review

Waardering: 4 van 5 sterren

Ik kocht dit boek vorig jaar na een ontmoeting met de auteur op de IACP conferentie in New Orleans, en werd onlangs terug getrokken in een poging om meer volkoren recepten te vinden voor de operatie Frontline kooklessen Ik geef les. Na een inleidend gedeelte, dat de volle granen beschrijft (handig om je te oriënteren en de basis van elke korrel te begrijpen), het boek neemt u mee op een reis van ontbijt, bijgerechten (zowel warm en koud), hoofdgerechten en desserts. Naast waaronder een breed scala van granen, de recepten voorzien van een prachtige serie van groenten. Recepten zoals Crunchy Farro Salade met artisjokken, zullen rode paprika en Edamame zorgen ervoor dat uw korrels zijn alles behalve saai!

Vis altijd: The Definitive Guide to Understanding, selecteren en voorbereiden van gezond, lekker, en ecologisch duurzame Seafood Vis altijd: The Definitive Guide to Understanding, selecteren en voorbereiden van gezond, lekker, en ecologisch duurzaam Seafood door Paul Johnson

Mijn review

Waardering: 5 van 5 sterren

Ik maakte kennis met Paul Johnson's "vis bijbel" als het won de IACP Kookboek van het Jaar award vorig jaar in New Orleans, en ik moet zeggen, het is verdient van het vonnis. Johnson heeft betrekking op de realiteit van de visserij in de omgeving van vandaag en biedt keuzes die consumenten een goed gevoel over. Na die basics zoals het selecteren en opslaan van vis, hij verhuist naar het koken basics, duurzaamheid, gezondheid, gereedschappen en vervolgens een overvloed aan informatie en recepten voor alles van Ansjovis tot Atlantische wrakbaars (met niet minder dan 50 vis in tussen). Dit is een naslagwerk zo veel als een kookboek, en degene die je zult blij zijn te hebben op uw planken.

In Defense of Food: An Eater's Manifesto In Defense of Food: An Eater's Manifesto door Michael Pollan

Mijn review

Waardering: 5 van 5 sterren

Er zijn drie boeken die radicaal veranderd zijn mijn opvattingen over de voedingsindustrie van de westerse wereld en onomkeerbaar veranderde de manier waarop ik eet: Fast Food Nation, Animal, Vegetable, Miracle, en In Defense of Food. Ik ben net klaar het laatste, nieuwste Michael Pollan is dit afgelopen weekend, en ik merk dat ik citeer hem bijna dagelijks: Eet voedsel. Niet te veel. Meestal planten. Lezen van dit boek verlicht de lezer over de manier waarop onze cultuur standpunten voeding (als micronutriënten in plaats van Whole Foods) en de problemen die dit heeft gemaakt (de onderdelen op hun eigen zijn niet hetzelfde als de hele voedselketen, of de som van de delen). Pollan gaat verder ingegaan op de wijzigingen in onze voeding die grote gevolgen hebben gehad op onze gezondheid, zoals het omschakelen van de hele voedsel tot verfijnde degenen, van de kwaliteit van voedsel productie tot een focus op kwantiteit, en in de buurt en dierbaar aan mijn hart, van eetcultuur tot voedsel wetenschap. U hoeft slechts een dag te eten in Italië (of vele andere culturen), door de manier, om het verschil te begrijpen. Gelukkig Pollan besluit het boek met een paar simpele, maar toch realistisch, advies: het bepalen van welk voedsel eigenlijk is (je moet elk ingrediënt te herkennen en in staat om ze uit te spreken voor starters zijn), uitleg over de betekenis van het eten van planten (en het eten van dieren die planten eten in tegenstelling tot maïs en soja), en hoe om te eten met mate. Dit boek is een must read voor iedereen die wil terugkeren naar een gezonder en gezonder manier van kijken naar voedsel en eten.

De kunst van Simple Eten: Notities en recepten uit een Delicious Revolution De kunst van Simple Eten: Notities en recepten uit een Delicious Revolution door Alice Waters

Mijn review

Waardering: 5 van 5 sterren

Alice Waters is een icoon in de food wereld - als een van de meest invloedrijke chef-koks in de biologische en vegetarische bewegingen in Amerika voor de afgelopen dertig jaar, Waters 'laatste kookboek presenteert eten eenvoudig en heerlijk door middel van 19 lessen, gevolgd door nog eens 150 pagina's recepten die overeenkomen met elke les. De lessen bieden een overzicht en informatie over technieken die een paar pagina's, vervolgens een enkel recept om die les te markeren en omvatten alles van slow cooking tot sauzen om cookies. Bijna alle recepten in het boek bevat slechts een paar eenvoudige ingrediënten (vandaar de titel!) Maar bieden variaties op het einde van uw repertoire te vergroten. Voor degenen onder u proberen om meer groenten stiekem in uw dieet, Waters bevat een aantal geweldige opties zoals Sperziebonen met geroosterde amandelen en citroen, wortelpuree met karwij en komijn, en Broccoli Rabe met knoflook en peper. Dit boek eer aan haar naam - Ik hou van dit boek!

Parma "Een hoofdstad van de Italiaanse gastronomie" Door Giuliano Bugialli Parma "Een hoofdstad van de Italiaanse gastronomie" Door Giuliano Bugialli door Giuliano Bugialli

Mijn review

Waardering: 5 van 5 sterren

Ik heb zelden schrijf een recensie over een boek dat ik niet zelf, maar terwijl vakantie in San Diego voor kort was er een kopie van dit kookboek in de hotelkamer (de auteur had deel uitgemaakt van een culinair evenement in het hotel), en ik bracht het betere deel van een middag het lezen van de recepten. Ik ben al verlangen naar Parma, in het hart van de regio Emilia Romagna van Italië, dat wordt beschouwd als de gastronomische hart van Italië, en dit boek gewoon verzegeld voor mij. Dit is waar balsamico azijn, Parmigiano Reggiano, prosciutto, en nog veel meer komen allemaal uit, en het kookboek presenteert heerlijke recepten die zijn trouw aan de chefs van de regio gebruik te maken van al deze ingrediënten. Afgewisseld met de ongelofelijke recepten zijn weetjes over de regio, details over het voedsel van het gebied, en heerlijke foto's van het Italiaanse platteland buiten Bologna.

Ik ben het koken van de Parma Style Parpadelle met Duck Sauce voor de pasta cursus voor mijn Valentijn diner dit weekend, en kan zeggen dat ik ga nodig hebben om dit boek om het toe te voegen aan mijn schappen.

Puglia: A Memoir Culinair Puglia: een culinaire Memoir door Maria Pignatelli Ferrante

Mijn review

Waardering: 4 van 5 sterren

Ik was onlangs aan een nieuw kookboek â € "in feite de vertaling van een Italiaans kookboek â €" over Puglia, de streek van Italië, dat zit in de hiel begrensd door de Adriatische en de Ionische Zee, waar ik klanten mee naar een kookschool. Puglia, A Memoir Culinair, door Maria Pignatelli Ferrante werd oorspronkelijk gepubliceerd in Italië als La Cucina delle Murge. Ik hou van de manier waarop het kookboek begint met wat achtergrond over Puglia en de tradities van de regio, (de nadruk soort dingen orecchiette die zullen worden vertrouwd voor iedereen die heeft bezocht dit meest zuidelijke regio van Italië) en vervolgens verhuist naar een verzameling van recepten enigszins gepresenteerd door ingrediënt, waarvan velen had ik de gelegenheid om mee te koken, terwijl ik in Puglia in september 2008: tuinbonen, kikkererwten, olijven, konijn en nog veel meer. Het boek legt uit waarom zelfs paardenvlees gekomen om gegeten te worden in deze regio (ik had niet de "kans" om het te proberen, terwijl ik er was!).

De authentieke recepten zijn typisch Italiaanse, waarin wordt opgeroepen tot zeer weinig ingrediënten eenvoudig voorbehandeld. U kunt een exemplaar van u wilt van de uitgever, Oronzo Editions, rechtstreeks. Kijk voor de komende nieuwsbrief op mijn 2010 trip naar The Awaiting Table kookschool in Puglia en voel je vrij om te delen met alle vrienden die je denkt dat zou willen om samen met mij op de reis.

Franse boerderij Cookbook Franse boerderij Cookbook door Susan Herrmann Loomis

Mijn review

Waardering: 4 van 5 sterren

Ik ontmoette Susan Hermann Loomis toen volgde ik haar kookschool, On Rue Tatin, buiten Parijs in het voorjaar van 2007, en dat is waar ik kocht haar kookboek. En hoewel het meer dan een decennium oud, het is nog steeds beschikbaar is van een aantal retailers en is verbazingwekkend relevant in 2008. Susan was op een missie om de lokale boeren te ontmoeten en de aankoop van alleen de meest verse lokale ingrediënten van de boeren ze kende en vertrouwde op authentieke Franse recepten maken lang voordat je gehoord over CSA's of gras geteeld vlees hier in Colorado. Ze bracht een groot deel van de tijd en energie het zoeken naar deze boeren in Frankrijk en samenstellen van een verzameling van recepten die de genade van dat Frankrijk te bieden heeft en de eenvoud van een groot aantal recepten boerderij weer te geven.

Terwijl de recepten Ik kookte tijdens een bezoek aan de Rue Tatin waren niet precies degenen die in het boek, ze herhaalde de eenvoud en de authenticiteit van kookboek Susan en ik kan vertellen door doorlezen van het boek, dat de recepten eenvoudig zal zijn om te maken en smaken heerlijk. Voor een makkelijke start, probeer dan de simpele aioli met groenten - we hadden dit voor het diner een avond in Louviers en het was verrassend bevredigend. Beter nog, avontuurlijk en probeer zo iets heel Frans als konijn - ik deed!

Een Platter van vijgen en andere recepten Een Platter van vijgen en andere recepten door David Tanis

Mijn review

Waardering: 5 van 5 sterren

De eerste pagina van deze bekroonde kookboek van chef-kok David Tannis (van de beroemde Chez Alice Water's Panisse restaurant) vertelt u veel over zijn benadering van dit boek. Hij legt uit waarom hij koos voor de titel, en gaat om te praten over waarom een ​​schotel van vijgen u moet weten over welk seizoen ze rijp zijn, hoe de rijpheid rechter te dienen, en dan wat te doen met het fruit - en alle deze leiden u over de vraag of je ze als een voorgerecht, als onderdeel van het hoofdgerecht of als dessert.

Een schotel van Vijgen verder langs deze thema's, met nadruk op het belang en plezier van het koken thuis voor familie van vrienden, en presenteren relatief gemakkelijke recepten in een menu-indeling die is verdeeld in seizoenen. Met andere woorden, de manier waarop hij suggereert dat we moeten allemaal denken over eten en koken. De gerechten zijn eenvoudig genoeg voor een gezin avondmaal en intrigerend genoeg voor een etentje, en het eten in de fotografie kookboek is om van te watertanden.

Tussen al die goede chef-kok Tannis biedt inzichten, eten herinneringen, technieken, en voedsel folklore in kleine stukjes die bijdragen aan de charme van het boek.

Hoe te koken zonder een Boek: recepten en technieken Elke Cook zou moeten weten door Heart Hoe te koken zonder een Boek: recepten en technieken Elke Cook moet weten van het Hart van Pam Anderson

Mijn review

Waardering: 5 van 5 sterren

Ik struikelde over dit kookboek, toen ik werd voor het eerst proberen te leren om te koken, door instinct in plaats van door recept. Innovatieve aanpak van Anderson's in dit kookboek voorziet de lezer van technieken (hoe je een gepureerde groentesoep te maken, bijvoorbeeld), in plaats van recepten per se. De technieken zijn gemakkelijk (in dit voorbeeld, te beginnen met aromatice groenten zoals ui, voeg soep of bouillon, dan de aanbevolen groenten voor de soep, wat kruiden, koken en puree), en na de basis instructies, geeft ze voorbeelden van variaties alleen bedoeld om je te denken - het punt van het boek is dat de variaties zijn bijna eindeloos als je eenmaal de techniek leren.

Dit boek is een prachtig boek voor iedereen die wil leren koken zonder recepten - het is geweldig voor de middelbare school en universiteit grads, nieuw weds, en nog veel meer.

The New beste recept: All-New Edition met 1000 Recepten The New beste recept: All-New Edition met 1000 Recepten van Editors van Cook's Illustrated Magazine

Mijn review

Waardering: 5 van 5 sterren

Het is moeilijk voor mij om naam mijn favoriete kookboek - vooral omdat ik bijna 500 van hen en als de waarheid wordt verteld dat ik lees ze meer dan koken van hen. Maar als een van mijn klanten of vrienden wil weten welk boek toe te voegen aan hun collectie, is dit de buurt van de top van de lijsten.

Gebracht aan u door de redactie van Cook's Illustrated magazine (onze vrienden van Test America's Kitchen), heeft dit boek met al de trial and error en giswerk uit onder meer de recepten - en de twee centimeter dikke boek ligt op 1000 recepten! De chef-koks achter deze recepten hebben alles geprobeerd mogelijk - af te vragen hoe het beste stoofvlees maken? Ze probeerden elk stuk vlees denkbaar, gekookt op alle mogelijke manieren, om te komen tot de beste resultaten, en deel dat recept met jullie. Als je een echte foodie kunt u lezen over hun experimenten - maar als je hoeft alleen het juiste recept Pronto, dan slaat u de uitleg en beginnen koken, zeker van zijn dat je een prachtig resultaat te hebben.

Ik heb genomen om het geven van dit kookboek als huwelijksgeschenk - het is een geweldig boek om iedereen koken geweldig!

De Splendid Table's Hoe Avondmaal eten: Recepten, Verhalen, en adviezen van de bekroonde Public Radio's Food Show De Splendid Table's Hoe Avondmaal eten: Recepten, Verhalen, en adviezen van de bekroonde Public Radio's Food Show van Lynne Rossetto Kasper

Mijn review

Waardering: 4 van 5 sterren

De nieuwe kookboek van Lynne Rossetto Kasper is meer dan alleen een kookboek. Het bevat niet alleen eenvoudig te volgen en recepten (samen met variaties) koken, maar beschikt ook over menu's, apparatuur aanbevelingen, ingrediënt testresultaten (zoals extra vergine olijfolie en kippenbouillon), tips, aanbevelingen boek (onder het "Bouwen aan de bibliotheek" snipets), grappig voedsel quotes. Het is zo leuk om te lezen (voor fijnproevers) als het is om te koken uit.

De Slow Mediterranean Kitchen: Recepten voor de Passionate Cook De Slow Mediterranean Kitchen: Recepten voor de Passionate Cook door Paula Wolfert

Mijn review

Waardering: 3 van 5 sterren

Wolfert is geen beginneling als het gaat om kookboeken op de Mediterrane keuken - ze is geschreven zes kookboeken op de regio - maar dit is de eerste gewijd aan het onderwerp te vertragen. Zij wijst er in het intro dat het boek niet wordt gesponsord door de Slow Food-beweging, maar je kan het niet helpen, maar merkt de overeenkomsten - langzaam koken, genieten van eten, een poging om de essentie van de specialiteiten van een regio vast te leggen.

Sommige van de recepten zijn inderdaad langzaam gaar en - met name een schare van gestoofd vlees recepten, maar ook een recept voor een overnachting Gorgonzola kaas, recept - maar andere zijn ronduit simpel en snel. En veel van de recepten zijn slechts een paar ingrediënten - een typische ik associeer met mediterrane keuken, de Italiaanse in het bijzonder.

Hoewel dit boek mag niet in beroep als een brede basis van alledaags kookboek voor alle gezinnen (niet omdat de recepten zijn niet goed geschreven of goed, maar omdat niet alle kinderen eten knapperige rugleuning, sardines, of okra), het is een prachtige verzameling recepten die geeft de essentie van de mediterrane keuken en de eenvoudige recepten te delen op de pagina's met informatieve commentaar over ingrediënten, bronnen, technieken en voedsel Lore. De postorder informatie in de bijlagen helpt de hiaten opvullen van uw lokale kruidenier selectie.

Bekijk al mijn reviews.

Doe mee aan de Koken met Michele ® Nieuwsbrief
E-mail: